miercuri, 2 ianuarie 2013

Schimbarea


    Все хотят изменить мир, но никто не хочет измениться сам. 

      În traducere înseamnă "Toți vor să schimbe lumea, dar nimeni nu vrea să se schimbe."
       Cuvintele îi aparţin contelui Lev Nicolaevici Tolstoi / Лев Никола́евич Толсто́й (1828-1910), scriitor rus, unul din puţinii oameni care au refuzat premiul Nobel, considerat de către critici ca fiind unul dintre cei mai importanți romancieri ai lumii. Vreau să-l trag un pic de barbă şi, cu respectul şi admiraţia ce i le port, să-mi permit să-l contrazic, spunându-i:
Nu ai dreptate! Uite, eu vreau să mă schimb! Şi nu oricum, ci să mă fac mai bun!
Acesta este gândul meu la început de an.
Sper să-l duc şi la bun sfârşit. Aşa să îmi ajute Dumnezeu!
„Nu este măreție acolo unde nu este simplitate.”

4 comentarii:

  1. Lasă-l puţin în pace pe bietul Tolstoi, că s-ar putea să aibă dreptate.

    Sunt prea mulţi păţiţi care au ajuns la concluziile lui.

    Uite la ce concluzii a ajuns un hăituit al istoriei:

    http://www.plano10.com/2012/12/nu-se-pot-schimba-regimurile-si.html

    A fost hăituit cât era în viaţă, dar n-a scăpat nici în moarte.

    http://www.george-damian.ro/portretul-luptatorului-la-tinerete-de-ce-s-a-luptat-in-munti-724.html

    Filmul de care se face vorbire în ultimul link e revoltător de adevărat. El circulă pe net, se pare. Vizionare plăcută!

    Dacă mai poate fi ceva plăcut în lumea asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ElZap:
      Pe Tolstoi nu-l las. Nu pentru că are sau nu dreptate (sigur că are, indrăzneala mea de a-l contrazice e o glumă nevinovată), ci pentru că multe dintre copodoperele scrise de el le-am citit în adolescenţă(!) şi tinereţe, dar vreau să le recitesc, curios fiind de impactul acestora asupra mea acum. Pentru că, în tinereţe, impactul scrierilor lui Tolstoi şi ale altui bărbos nesuferit, la Dostoievski mă refer, asupra educaţiei mele a fost determinant, ca să nu spun devastator. Probabil de asta, ideologia partidului comunist nu s-a lipit sub nicio formă de mine, deşi am fost membru de partid aproape 10 ani. Participarea mea la sedinţele de partid era o mare pedeapsă, iar chinul cel mai cumlit era atunci când trebuia să conspectez şi să extrag idei geniale din cuvântările tovarăşului.
      În privinţa conluziilor la care a ajuns luptătorul anticomunist din Munţii Făgăraşului Ion Gavrilă Ogoranu, desigur, îi dau dreptate, întrucât este adevărat că "Nu se pot schimba regimurile şi ideologiile pe cât îs în stare ei (profitorii) să se schimbe de repede. Cu cei mulţi face orice stăpânire ce vrea." Dar cugetarea lui Ogoranu este spusă în alt context, în altă epocă şi nu are legătură cu ce a spus Tolstoi. Am găsit şi filmul pe youtube, l-am vizionat, dar voi căuta să-l mai vizionez, în condiţii tehnice mai bune.
      Acum, referindu-mă la gândul privind schimbarea mea.
      Mă refer la ceva simplu de tot, cum ar fi renunţarea la zahăr şi grăsimi, mai multă cumpătare la alcool, să nu-mi contrazic soţia, adică s-o aprob permanent, să nu mai plec la cumpărături cu banii şi cardurile la mine, cumva să le uit acasă, când mă întâlnesc cu prietenii, să nu mai fiu eu primul care fac cinste s.a.m.d.
      De fapt, gândul despre care vorbesc, nu mi-a venit aşa brusc, în prima clipă a anului 2013. Cred că mi-a venit la începutul fiecărui an. Dar a fost însoţit de un altul, mai puternic, care îmi spunea: "Aşa să faci! E foarte bine că vrei să renunţi la fumat, la băutură, la nopţi pierdute şi altele! Dar amână această hotărâre până după Bobotează! Sau, mai bine, până după Anul Nou pe vechi!" :)
      Mai sunt, pe lumea asta şi lucruri plăcute, dar noi nu le vedem! Vezi, şi la asta m-am gândit!

      Ștergere

  2. Secretul nu este sa devii mai bun, secretul este sa te accepti asa cum esti!
    Ps. E dintr-un film, dar mi se pare adevarata! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că abia am răspuns şi la comentariul tău! :)
      Oricum, sunt de acord! :)

      Ștergere

Oricine poate comenta, dar să ţină cont de ceea ce a spus Socrate:
"Vorbeşte ca să te cunosc".